7 Nisan 2012 Cumartesi

Bir Daha Gelirsem Eğer...


 
Eğer yeniden başlayabilseydim yaşama,
İkincisinde daha çok hata yapardım! 
Kusursuz olmaya çalışmazdım, sırtüstü yatardım... 
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar; 
Çok az şeyi ciddiyetle yapardım! 
O kadar temiz olmazdım, 

Daha çok risk alır, daha çok seyahat eder, 
Daha fazla güneşin doğuşunu seyreder, 

Daha çok dağa tırmanır,  daha çok nehir aşardım... 
Görmediğim yerlere gider, 

Daha çok dondurma, daha az bezelye yerdim! 
Problemlerin daha gerçekçi olurdu, 

Hayali problemlerim ise daha az. 
Hayatın her anını gerçekçi ve 

Üretken yaşayan insanlardandım. 
Elbette mutlu anlarım oldu ama 

Yalnız mutlu anlarım olmasına çalışırdım. 
Farkında mısınız bilmem; yaşam budur zaten... 
Anlar, sadece anlar. 
Siz de 'anı' yaşayın 'şimdi'yi yakalayın. 
Termometresi, bir şişe suyu, 

Şemsiyesi ve paraşütünü almadan 
Dışarıya çıkmayan insanlardandım. 
Eğer yeniden başlayabilseydim, 

Daha hafif seyahat ederdim. 
Eğer yeniden başlayabilseydim, 

İlkbaharda ayakkabılarımı fırlatır atardım. 
Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. 
Bilinmeyen yollar keşfeder, 

Güneşin tadına varır, çocuklarla oynardım. 
Bir şansım daha olsaydı eğer. 
Ama şimdi seksenbeşimdeyim ve biliyorum ki...
  
(Jorges Luis Borges)

3 yorum:

  1. çok severim bu şiiri yeniden hatırlamak güzel oldu.. aylar yıllar ne çabuk geçiyor arkamıza baktığımızda gülümseyeceğimiz günler için yaşadığımız her anı her dakıkayı sevdiklerimizle beraber güzel ve mutluluk içerisinde bir ömür sürmek adına ..

    YanıtlaSil
  2. Evet Naliya hanım, inşallah sevdiklerimizle birlikte dolu dolu güzel bir ömür yaşarız...

    YanıtlaSil
  3. Amin...Amin..Amin.. selamlar saygılar.

    YanıtlaSil

Mutluluğun Anahtarı