24 Aralık 2011 Cumartesi

Kastamonu - Eğitim

Eğitim
Teşkilat Yapısı
Okul Öncesi
İlköğretim
Orta Öğretim
Bağlı Kuruluşlar
Mesleki Eğitim Merkezi
Bilim Sanat Merkezi
Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Öğretmenevlerimiz
Gençlik ve İzcilik Eğitim Merkezi
Turizm Eğitim Merkezi
Özel Eğitim Kurumları
Öğretmen Kadrosu
Eğitim Yatırımları


        TEŞKİLAT YAPISI        İlimizde Milli Eğitim Müdürlüğü, Merkez İlçe hariç her ilçede İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bulunur. İl Milli Eğitim Müdürlüğü aynı zamanda merkez ilçe Milli Eğitim hizmetlerini de yürütür. İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri hizmetin özelliklerine göre şubeler ve bürolar ile sürekli kurul ve komisyonlardan meydana gelir. İlimiz Milli Eğitim Müdürlüğünde, 1 Müdür, 3’ Asil ve 1’i Vekil olmak üzere toplam 4 Müdür Yardımcısı, 1’Asil ve 2’si Vekil olmak üzere 3 Şube Müdürü, 1 Sivil Savunma uzmanı, 1 uzman, 1 Tesis Müdürü, 13 Şef, 3 Tekniker, 8 Teknisyen, 3 Bilgisayar İşletmeni, 21 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, 12 Memur, 11 Şoför ve 14 Hizmetli, 657-4/C Maddesine göre 10 geçici personel ile hizmetler sürdürülmektedir.
 
RAKAMLARLA İLİMİZİN EĞİTİM DURUMU
KASTAMONU’DA OKUL VE KURUM SAYILARI
OKUL ÖNCESİ (4 ÖZEL)
12
İLKÖĞRETİM (2 ÖZEL)
308
ORTAÖĞRETİM
62
GENEL LİSELER
27
MESLEK LİSELERİ 35
BAĞLI KURULUŞLAR
70
HALK EĞİTİM MERKEZİ 20
MESLEKİ EĞT.MERKEZİ 6
BİLİM SAN.MERKEZİ 1
REHBERLİK VE ARAŞ.MERKEZİ
1
ÖĞRETMENEVİ
20
İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
20
SPOR VE İZCİLİK OKULU
1
TURİZM EĞİTİM MERKEZİ
1
ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI
36
GENEL TOPLAM
488


        OKUL ÖNCESİ         Okul öncesi eğitiminde 8’i Devlet, 4’ü Özel olmak üzere 12 bağımsız, 89’u İlköğretim okulu, 7’si Yatılı İlköğretim Bölge Okulu 4’ü Kız Meslek Lisesi, 2’ si Halk Eğitimi Merkezi-Akşam Sanat Okulu ve 1’i özel ilköğretim okulu bünyesinde toplam 115 anasınıfında 2930 öğrenci eğitim-öğretim görmektedir.
GENEL BİLGİLER
KURUM SAYISI
12
RESMİ
8
ÖZEL
4
ÖĞRENCİ SAYISI
2930
ERKEK ÖĞRENCİ
1515
KIZ ÖĞRENCİ
1415
DERSLİK SAYISI
171
DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI
17
ÖĞRETMEN SAYISI
114
ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI
26
OKULLAŞMA ORANI
% 33
ERKEK ÖĞRENCİ
% 32
KIZ ÖĞRENCİ
% 33


        İlimizde Okul Öncesi Eğitimi yaygınlaştırmak, çocuklarımızın okula devamını sağlamak açısından hepimize ortak görev ve sorumluluk düşmektedir. %33 olan okullaşma oranını 2013 yılına kadar %50’nin üzerine yükseltmeliyiz. VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı sonunda okullaşma oranı hedefi %25 olarak belirlenmiş, Ülke genelinde gerçekleşen oranın %16.1 olduğu gerçeği göz önünde bulundurulduğunda İlimizdeki tablo hiç de küçümsenmemelidir.
        Her İlçeye bir Anaokulu, her İlköğretim Okuluna bir Anasınıfı kazandırmak için gereken gayret ve çabayı göstermeliyiz. Bunun ilgili olarak ilimizde kapalı olup da eğitim yapılacak durumda bulunan ilköğretim okullarımızın anasınıfına dönüştürülmesi için çalışmalarımız devam etmektedir.
        Okul öncesi öğretmen ihtiyacı Bakanlıkça İlimize tahsis edilen kadrosuz usta öğretici kadrolarına görevlendirme yapılmak suretiyle karşılanmaktadır. Eğitim Fakülteleri ve Çocuk Gelişimi Bölümü mezunu olanlardan başlanarak önlisans mezunları puan sırasına göre geçen yıllarda görev alanlara öncelik vermek kaydıyla görevlendirilmeleri yapılmaktadır.

 
         İLKÖĞRETİM
        İlimizdeki 306 resmi ve 2 özel İlköğretim okulunda toplam 40.205 öğrenci eğitim öğretim görmektedir. Bunlardan 182’si birleştirilmiş sınıflı ilköğretim, 104’ü normal ilköğretim, 20’si Yatılı İlköğretim Bölge Okulu olarak hizmet vermektedir.
        İlimiz genelinde 20 YİBO olmak üzere toplam 308 İlköğretim okulunda toplam 40.205 öğrenci öğrenim görmektedir. 3’ü merkez, 1 Tosya,1 Taşköprü olmak üzere 5 okulumuzda 2’li öğretim yapılmakta diğer okullarımızda normal eğitim yapılmaktadır. Derslik başına düşen öğrenci sayısı 23, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı 19’dir. Ancak Merkez ilçeye bağlı Kuzeykent Mahallesinin 2008 nüfus sayımına göre nüfusunun hızlı bir şekilde artmasından dolayı burada bulunan iki okulumuz yetersiz kalmış çok acil olarak bu bölgeye ilköğretim okulu yapımı hızlandırılmış ve programa alınmıştır.
        Birleştirilmişli sınıflı ilköğretim okullarımızda ise 2768 öğrenci eğitim görmektedir.
        Açık İlköğretimde aktif 1451 kayıtlı öğrencimiz bulunmaktadır.
        Eğitim ve Öğretim hizmetlerinde, Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri doğrultusunda; öğrencilerimizi, Atatürk İlke ve İnkılaplarına, Anayasa’ da ifadesini bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; ilgi, istidat ve kabiliyetleri istikametinde hayata ve üst öğrenime hazırlamak; iyi bir insan, iyi bir vatandaş, sağlıklı-verimli-üretken ve başarılı bir toplum ferdi olarak yetiştirmek gayret ve çabası içerisindeyiz. Bu konuda başarılı olduğumuz kanaatindeyiz. 

İLKÖĞRETİM
GENEL BİLGİLER
KURUM SAYISI 308
NORMAL İLKÖĞRETİM 104
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF İLKÖĞRETİM 182
YİBO 20
ÖZEL 2
ÖĞRENCİ SAYISI 40205
ERKEK ÖĞRENCİ 20563
KIZ ÖĞRENCİ 19642
DERSLİK SAYISI 1759
DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 23
ÖĞRETMEN SAYISI 2112
ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 19
OKULLAŞMA ORANI % 98
ERKEK ÖĞRENCİ % 98
KIZ ÖĞRENCİ % 98

YILLARA GÖRE OKS İL BAŞARISI
YILLAR Türkçe - Matematik Matematik - Fen
2004 47 46
2005 46 45
2006 36 37
2007 34 32
2008 38 39
 
TAŞIMALI İLKÖĞRETİM UYGULAMASI
MERKEZ OKUL
62
TAŞINAN 1-3 SINIF ÖĞRENCİSİ
2854
TAŞINAN 4- 8 SINIF ÖĞRENCİSİ
1857
TAŞINAN 6-8 SINIF ÖĞRENCİSİ
4072
OKUL VE ÖĞRETMEN YOKLUĞU, DOĞAL AFET DEPREM VB NEDENLERLE TAŞINAN ÖĞRENCİ SAYISI
432
TOPLAM TAŞINAN ÖĞRENCİ
8753
TAŞIMA YAPAN ARAÇ SAYISI
584
TOPLAM TAŞIMA GİDERİ
6.356.867,47

        
ORTAÖĞRETİM        Ortaöğretimde ise 27 tanesi Genel Lise, 35 tanesi Mesleki ve Teknik Lise olmak üzere toplam 62 okul bulunmakta ve bu okullarda 15.323 Öğrenci eğitim-öğretim görmektedir.
ORTAÖĞRETİM GENEL BİLGİLER
KURUM SAYISI
62
GENEL LİSE
27
MESLEK LİSESİ
35
ÖĞRENCİ SAYISI
15323
GENEL LİSE
5676
MESLEK LİSESİ
9647
DERSLİK SAYISI
668
DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI
23
ÖĞRETMEN SAYISI
1117
ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI
14
OKULLAŞMA ORANI
% 74
GENEL LİSELER
% 27
MESLEK LİSESİ
% 47
        Mesleki ve Teknik Liseye yönelme oranını tersine çevirip, Mesleki ve Teknik Liseyi öne çıkarmak olduğu gerçeğinden hareketle, İlimizin Mesleki ve Teknik Öğretimde bir hayli yol kat etmiş olduğu anlaşılmaktadır.
        Tüm Ortaöğretim kurumlarında Normal eğitim yapılmakta, derslik başına düşen öğrenci sayısı 23, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı 14’dür.
        İlimizde Açıköğretim Lisesinde aktif 1896 öğrenci bulunmaktadır. Okullarımızda, 2005-2006 öğretim yılından itibaren öğrenci merkezli yapılandırıcı eğitim sistemi uygulanmaktadır. Öğrenmeyi öğrenen, bilgiyi sorgulayan ve yapılandıran kendine güvenen, müteşebbis ruhu gelişmiş sağlam karakterli gençlerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

İLLERARASI SIRALAMADA SON BEŞ YILIN ÖSS SUNUÇLARI
Yıllar Sayısal Sözel Eşit - Ağırlık Yerleşme
2004 71 40 60 33
2005 73 48 64 33
2006 70 54 66 27
2007 61 47 53 12
2008 59 48 55 19
 
BAĞLI KURULUŞLAR
HALK EĞİTİM MERKEZİ
KURUM SAYISI
20
DÜZENLENEN KURS SAYISI
655
KURSİYER SAYISI
11876
DERSLİK SAYISI
77
ÖĞRETMEN SAYISI
68
        İlimizde, eğitim-öğretim hizmetlerinde görevli yönetici, öğretmen ve diğer personelden, göreve yeni başlayanları göreve hazırlamak, görev başındakilerin de yeni uygulamalara uyumlarını sağlamak amacıyla kurs ve seminerler düzenlenmektedir.
       Yeni programların temel felsefisinin ve alt yapısını oluşturulan “Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı”, “Çoklu Zeka Kuramı”, “Öğrenme Sitilleri”, “Öğrenci Merkezli ve Aktif Öğrenme” konularında öğretmen ve yöneticilerimize İl düzeyinde Hizmetiçi Kurs ve Seminerler düzenlenmiştir.
        Halkımızın Meslek edinme ve Kültürel açıdan gelişimini sağlamak, Aile yapısının gelişmesi ve sosyo ekonomik katkılar sağlamak amacıyla halkla yönelik kurslarımız devam etmektedir.
        AB Eğitim Programları çerçevesinde çok sayıda proje üretilmiş, AB ülkelerine ziyaretler yapılmış, eğitim ve mesleki çalışmalarda birliktelik ve paralellik sağlanmıştır. İlimiz genelinde okuma yazma bilme oranı % 82 olarak gerçekleşmiştir.

MESLEK EĞİTİM MERKEZİ
KURUM SAYISI
6
DÜZENLENEN KURS SAYISI
384
KURS TÜRLERİ VE KURSİYER SAYILARI
3041
ADAY ÇIRAK SAYISI
47
ÇIRAK SAYISI
2020
KALFA SAYISI
329
KALFALIK VE USTALIK BELGESİ ALANLAR
549
İŞYERİ AÇMA BELGESİ ALANLAR
7
USTA ÖĞRETİCİ BELGESİ ALANLAR
89
DERSLİK SAYISI
27
ÖĞRETMEN SAYISI
40
        Mesleki Eğitim Merkezlerimiz özellikle gençlerimize iş olanaklarının sağlanması açısından çeşitli dallarda meslek kursları düzenlemekte ve yöresel gelişime katkı sağlaması bakamından bu tür kurslara devam etmektedir.

BİLİM SANAT MERKEZİ
KURUM SAYISI
1
ÖĞRENCİ SAYISI
163
ÖĞRETMEN SAYISI
11
DERSLİK SAYISI
6
        İlimizde üstün veya özel yetenekli çocukların eğitimine yönelik Bilim ve Sanat Merkezi açılmış, 1 Müdür, 11 öğretmen ile hizmet vermektedir. Merkezimizde 163 öğrenci eğitim öğretime devam etmektedir. Bu öğrencilerin gelişimini ve çeşitli dallarda araştırmaya yönelik çalışmalarımız bulunmaktadır. Öğrenmeyi öğrenen, bilgiyi sorgulayan ve yapılandıran kendine güvenen, müteşebbis ruhu gelişmiş sağlam karakterli gençlerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KURUM SAYISI
1
ÖĞRETMEN SAYISI
4
        İlimizde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri, Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile özel eğitime muhtaç öğrencilerin teşhis,tespit, terapi ve yerleştirme hizmetleri yapılmaktadır. Okullarda güvenli ortamın sağlanmasına yönelik koruyucu önlemlerle ilgili İçişleri Bakanlığı ile yapılan protokol doğrultusunda İlimiz Emniyet Müd. Uzmanlarınca orta öğretim kurumlarımızdaki öğrenci, idareci ve öğretmenler ile velilere uyuşturucu, terör, internet ve iletişim ile trafik güvenliği konularında konferanslar düzenlenmektedir. ÖSS Mesleki Rehberlik etkinlikleri kapsamında ÖSS sınavına giren öğrencilerimize tercihler konusunda rehberlik yapılmaktadır.
        Zihin, duygu ve sosyal yönden bireylerin uyumunu sağlamaya yönelik hizmet vermektedir. Merkeze başvuran bireylere yönelik olarak gerekli danışmanlık hizmetlerini (Bireysel-Grupla Psikolojik Danışma, Mesleki-Eğitsel Rehberlik) sunar. İlin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin planlanması, koordinasyonu ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar. Okul Yöneticileri ve Öğretmenlere Psikolojik Danışma alanındaki görevleri ile ilgili uygulamalar ve bilgilendirme amaçlı konferans, panel gibi toplantılar ve hizmet içi eğitim etkinlikleri düzenler. Bu çalışmaları velilere yönelik olarak da düzenlenmektedir
        Özel Eğitime muhtaç çocukların tespitine yönelik çalışmalar yaparak uygun olanları Eğitim-Öğretime kazandırır ve bu çocukların izlemesini yapar. Özel Eğitime muhtaç bireylerden Destek Eğitim Hizmetlerinden yararlanması uygun görülenlerin destek eğitimi almalarını sağlamaktadır.

ÖĞRETMENEVLERİMİZ
KURUM SAYISI
20
YATAK KAPASİTESİ
465
        Merkez ve 19 İlçemizde Öğretmen Evlerimiz mevcut olup, öğretmen ve diğer personellerimiz Öğretmen Evlerinden istifade etmektedirler. Öğretmen Evlerimizdeki hizmet şartlarının iyileştirilmesine gereken hassasiyet gösterilmektedir.

GENÇLİK VE İZCİLİK EĞİTİM TESİSİ
KURUM SAYISI
1
YATAK KAPASİTESİ
100
        İlimize misafir olarak gelen İlköğretim, Ortaöğretim ve Yaygın Eğitim Kurumlarından, Küçük-Yıldız-Genç Kategori Sahnelemeli ve Geleneksel dallarda Halkoyunları İl Birincilikleri katılanların ve buna benzer spor karşılaşmalarında ev sahipliği yaparak ilimizin tanıtımına büyük katkılar sağlamaktadır.
        İlimiz Yolkonak Gençlik ve İzcilik Eğitim Tesisi 27.10.2001 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açılışı yapılarak 1 Müdür, 1 Müdür Yardımcısı ve 2 Yardımcı Hizmetli, 4 sözleşmeli Personel ile hizmet vermektedir. İzcilik faaliyetlerinin çoğunluğu bu okulumuzda gerçekleştirilmektedir.
        Yolkonak Gençlik ve İzcilik Eğitim Merkezimizin yatak kapasitesi 100’dür, ayrıca futbol, basketbol, voleybol ve tenis kortu bulunmaktadır.

TURİZM EĞİTİM MERKEZİ
KURUM SAYISI
1
ÖĞRETMEN SAYISI
4
KURSİYER SAYISI
41
        Kısa adıyla (TUREM) olan bu tesisimizde özellikle gençlerimizi geleceğe hazırlamak ve mesleklerinin geliştirilmesi amacıyla meslek kursları düzenlenmektedir.
        Turizm Eğitim Merkezi (TUREM) eğitim çağı dışında kalmış olan gençlerimize 7 ay süre ile eğitim verilerek sektöre kazandırılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI
DERSHANELER
KURUM SAYISI 13
KURSİYER SAYISI
4250
ÖĞRETMEN SAYISI
221
        Her yıl olduğu gibi, ilk ve ortaöğretim kurumlarında öğrencilerimizin bilgi eksikliklerini gidermek, yeteneklerini geliştirmek, başarılarını artırmak ve sınavlara hazırlamak amacıyla bu dershaneler eğitim sektörüne büyük katkı sağlamaktadır.

ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI
ÖĞRENCİ YURTLARI
KURUM SAYISI
30
KALAN ÖĞRENCİ SAYISI
2055
YATAK KAPASİTESİ
3001

ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİ
KURUM SAYISI
6
KURSİYER SAYISI
632
ÖĞRETMEN SAYISI
57

        Bu Merkezlerimizde Özel eğitime ihtiyaç duyulan çocuklarımızın eğitimi gerçekleştirilmekte ve bu çocuklarımızın topluma kazandırılması açısından ilimizde bu tür merkezlerin açılması hızla devam etmektedir.

ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
KURUM SAYISI
11
KURSİYER SAYISI
3894
ÖĞRETMEN SAYISI
231

MUHTELİF KURSLAR
KURUM SAYISI
1
KURSİYER SAYISI
994
ÖĞRETMEN SAYISI
2

İLİMİZ ÖĞRETMEN KADROSU

OKULÖNCESİ
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ NORMU
132
KADROLU MEVCUT ÖĞRETMEN SAYISI
105
USTA ÖĞRETİCİ SAYISI
45
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN SAYISI
30
İHTİYACIMIZ 2

İLKÖĞRETİM
SINIF ÖĞRETMENİ NORMU 1132
KADROLU MEVCUT ÖĞRETMEN SAYISI 1003
MEVCUT SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN SAYISI 107
İHTİYACIMIZ
22

ORTAÖĞRETİM
BRANŞ ÖĞRETMENİ NORMU 2815
KADROLU MEVCUT ÖĞRETMEN SAYISI 1921
MEVCUT SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN SAYISI 243
İHTİYACIMIZ
651
        İlimiz okul ve kurumlarında, ihtiyaç duyulan branşlara kadrolu ve sözleşmeli öğretmen atamaları, “ Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Hükümleri” çerçevesinde, norm kadro uygulaması doğrultusunda, eğitim bölgeleri itibariyle ders saatleri dikkate alınarak, elektronik ortamda, okul ve kurumların ders saatleri İLSİS Norm Kadro Modülüne girilerek, otomatik hesaplama yöntemi ile normlar belirlenmekte, belirlenen bu norm kadrolara göre de atamalar yapılmak suretiyle gerçekleştirilmektedir.

EĞİTİM YATIRIMLARI
İLKÖĞRETİM
YAPILAN OKUL SAYISI 2
YAPILAN DERSLİK SAYISI  32
YATIRIM PROGRAMINA ALINAN  DİĞER ÇALIŞMALAR
OKUL ONARIMI
19
EK DERSLİK YAPIMI
104
SPOR SALONU YAPIMI
1
LOJMAN YAPIMI (12 Dairelik)
1
        İlköğretim kurumlarında; sınıf mevcutları İlimizde 23’e geriletilmiş olmakla birlikte, eğitimde çağı yakalama, fırsat eşitliğinin sağlanması ve kalitenin yükseltilmesi için;
        İlimiz genelinde, yapımına devam edilen İlköğretim Okul inşaatlarının bitirilmesi, onarımlarına ağırlık verilmiştir.
        2003–2006 Yıllarında Devlet imkânları ile 76 derslik 5.724.000.-YTL harcanarak yapılmıştır. Eğitime % 100 destek kampanyası kapsamında son üç yılda vatandaştan 7.000.000.- YTL. katkı sağlanmıştır.
EĞİTİM YATIRIMLARI
ORTAÖĞRETİM
YAPILAN OKUL SAYISI 5
YATIRIM PROGRAMINA ALINAN  DİĞER ÇALIŞMALAR
OKUL ONARIMI
24
UYGULAMA OTELİ  (40 YATAKLI)
1
ÖĞRENCİ YURDU (300 ÖĞRENCİLİK)
1
SPOR SALONU YAPIMI
2
        Haydi Kızlar Okula kampanyası kapsamında kız öğrencilerinin okula devam etmeleri sağlamak amacıyla, İlimiz kırsalında zorunlu ilköğretimi bitiren kızlarımızın önemli bir kısmı il ve ilçe merkezlerimizde barınacak yerleri olmadığı için ortaöğretime devam edememektedirler. Bu konuda İl merkezi ve bazı ilçelerimizde, özellikle de kız öğrenci pansiyonu ihtiyacımız had safhadadır.
        Bununla ilgili olarak çalışmalarımız devam etmekte olup, İhtiyaç duyulan bu yerlerde yatırım için arsa sağlanmış olup, bu konuda Devletimizin katkısı yanında, hayırsever vatandaşlarımızın da Eğitime %100 Destek Kampanyası çerçevesinde katkıda bulunmaları için teşvik edilmeleri önem arz etmektedir.
        Tüm bu durum ve ihtiyaçlarımız doğrultusunda ülkemiz kaynaklarının etkin ve verimli kullanılabilmesi için, reel ihtiyaçlarımızın öncelikler sıralamasıyla yapılabilmesi doğrultusunda hazırlanan plan ve programlarımızı yaşama geçirebilmek amacıyla, devlet katkısının yanı sıra halk katkısına büyük ihtiyaç bulunmaktadır.Tüm bunların gerçekleşmesi durumunda İlimizde eğitimde hedeflenen yere ulaşabileceğimiz kaçınılmazdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mutluluğun Anahtarı