Zonguldak,
ülkemiz ana karayolu güzergahlar üzerinde değildir. Bu nedenle
Zonguldak' a düzenlenecek gezilerin il coğrafyası ile sınırlı kalmayıp,
Batı Karadeniz tur organizasyonu içinde ele alınması hem seyahat
acentaları, hem de yörenin turizme açılması açısından daha doğru bir
yaklaşım olacaktır.
İstanbul yönünden gelenler Düzce sapağından girip,kara ile denizin birleştiği kıyı şeridini izleyerek; Ankara yönünden gelenler ise Yeniçağa (Bolu- Gerede arası) yol ayrımından başlamak üzere bir orman denizinden geçerek ilimize gelirler. Karayolunu yeğleyenler kışın çam ormanlarının yeşilliğindeki kar manzaralarını, baharda yeşilin her tonunu, güz mevsiminde de bir renk cümbüşüne dönüşen doğayı izleme fırsatı bulurlar. Zonguldak, mavi ile yeşilin kucaklaştığı şirin, serin bir coğrafyaya;kara,deniz,hava ve demiryolu gibi farklı ulaşım olanaklarına sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREN FERRY'Sİ Tren Ferry' sinin Teknik Özellikleri ERDEMİR-Zonguldak Limanları arasında 2 günde 5 sefer yapacaktır.
Tren ferisi yılda 300 gün çalışacaktır. 55 ton yük kapasiteli
55 adet vagon taşıyabilecek olan tren ferisinin dökme yük
kapasitesi 3.025 ton olacaktı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17
Kasım 2004 tarihinde deneme seferleri kapsamında demiryolu ferry’si İlk
seferinde Zonguldak Limanından 53 Adet vagonla 2.988.300 ton cevher
yüklemiştir. 28 Kasım 2004 tarihinde ERDEMİR Limanından 53 Adet Vagonla
2.775.280 Ton KARDEMİR kömürü Zonguldak’a getirilmiştir.
29 Kasım 2004 tarihinde Zonguldak Limanından 55 Adet Vagon’la 3.098.500 Ton Cevher ERDEMİR’ e getirilmiştir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÇAYCUMA HAVAALANI :
1830
x 30 m.lik pist uzunluğu ve 2 500 m² lik apronu olan havaalanı
geçtiğimiz yıllarda açıldıktan sonra hiç uçak inmeden yeterli yolcu
olmadığı düşünülerek kapatılmıştır.
2000
yılından beri atıl vaziyette duran Çaycuma Havaalanının gerek ilimizin
gerekse bölgemizin ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağlayacağı
düşüncesinden hareketle Valiliğimiz öncülüğünde 2003 yılından başlayarak
özenle yürütülen çalışmalar sonucunda 2007 yılı itibariyle havaalanının
tüm teknik problemleri ortadan kaldırılarak hizmete hazır hale
getirilmiş. ve havaalanı Uluslararası NOTAM sistemine dahil edilerek
hava trafiğine açılmıştır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Havaalanı
2007 yılı sonunda İçişleri Bakanlığınca hava hudut kapısı haline
getirilmiştir. yurtiçi ve yurtdışı hava ulaşımına uygun hale getirilen
havaalanı için Öger tur tarafından haziran 2008 ayında Almanya
Düsseldorf -Zonguldak arası direk uçak seferleri başlayacağı kamuoyuna
deklare edilmiş olup, yurtiçi tarifeli seferlerin başlaması için
çeşitli firmalar ile görüşmeler devam etmektedir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zonguldak
iline Ankara ve İstanbul illerinden aşağıda yazılı Otobüs Firmaları ile
seferler yapılmaktadır.Ayrıca Ankara - Zonguldak arası yolcu ve yük
olarak Demir Yolu Taşımacılığı yapılmaktadır.
|
Ayrılanlar bilirmiş ancak ayrılığın rengini, Kaybetmeyen ne bilsin yüreğinin dengini...
10 Ocak 2011 Pazartesi
ZONGULDAK - ULAŞIM
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
-
Camili ( Macahel ) Macahel yöresi üç tarafı Karçal dağ silsilesi, bir tarafı Gürcistan sınırı ile çevrelenmiş doğal olarak ...
-
İstanbul gurbetinde yapturdum yapilari, Ne gelen var ne giden, kitledum kapilari, Trabzon’dan kalk ta gel, sular gibi akta ge...
-
ONLAR BİR ZAMANLAR EKRANIN YILDIZIYDI 1980'lerin sonundan 20'lere kadar televizyon ekranlarından bir çok yerli dizi gelip geç...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder